Komoly problémába ütközött a Twitch élő közvetítő platform: egyre több felhasználó próbálja kijátszani botokkal a rendszert, és csalással turbózza nézettségét.
Most hét olyan felhasználót is beperel botok készítéséért a cég,
akik ilyen módon próbálták növelni nézőik és követőik számát csatornájukon.
Az élő közvetítő szolgáltatásoknak nagy gondot okoznak a követést, nézést, és chatelést imitáló kis programok, a botok. A Twitch elnöke szerint folyamatos feszültséget generálnak, és árt a közösségnek is. Az oldalon jelenleg emberi csapat is moderál, valamint algoritmus is segít abban, hogy a nézettség mérőszámának gyanús változásait kiszúrják.
A Twitch most már jogi útra is terelné a dolgot elrettentésképpen. Azt a hét felhasználót fogják beperelni, akik a legaktívabbak a nézőszámot növelő botok kereskedésében, eladásában.
A cég a San José-i bíróságra adta be hivatalos panaszát, amelyben a botszolgáltatásokat illegálisnak nevezi. Emellett a cég megjegyezte, hogy ezek a megtévesztő programok ártanak a többi csatornának is, sértik a Twitch közösségét.
Ugyanez nem tűnik nagy dolognak a nézőknek, vagy külső szemlélőknek, a nézőszám manipulálása hatalmas gond a streamerek és videókészítők számára, akiknek ez határozza meg csatornájuk értékét. A problémát mindenki másként oldja meg, a YouTube is alkalmaz olyan taktikákat, amivel kiszűri a mesterséges megtekintéseket.
Korábban, ha egy videó túllépte a 301 megtekintést, átmenetileg befagyasztották a videó számlálóját, hogy átvizsgálhassák, és kiszűrhessék a gyanús megtekintéseket. Pár órával később frissítették a számlálót az érvényesített, átnézett számokkal.
Azóta ezen is változtattak. A YouTube már valós időben számol mindent, de csak azokat a megtekintéseket, amelyekről bizonyos, hogy valódi emberektől származnak, a maradékot pedig folyamatosan ellenőrzik.
Az Instagramnak is sok időbe telt pár éve, míg kitudták takarítani a botokat és hamis fiókokat, amelyekkel a követők számát turbózták bizonyos profilok.
A nagyobb elérés és közönség több pénzt hoz azoknak,
akik promóciós céllal használják az oldalt. Ugyanez érvényes a Twitchre is.
A világ legnagyobb internetes áruházát működtető Amazon 2013-ban vásárolta meg a Twitch.tv-t: ezen az oldalon az élő sportközvetítésekhez hasonló módon lehet videojátékosok tevékenységét követni. A szájton minden videojátékos stílus képviseltetve van a gyűjtögetős kártyajátéktól a multiplayer lövöldözős mérkőzésekig.
A Twitch ma már az internet legnagyobb forgalmat bonyolító oldalai közé sorolható a Netflix online téka, valamint az Apple és a Google szolgáltatásai után.
Nem véletlen, hogy az Amazon 970 millió dollárt fizetett a szájtért.