Már a szerkesztői pozíciót is beírhatja "önéletrajzába" az IBM mesterséges intelligenciája, Watson. A The Drum nevű marketing szaklap engedte át a szerkesztői széket a gépagynak, hogy a legutolsó szám cikkeit összerakja. A teszt szerint hatékonyan látta el az emberi szerkesztő feladatát.
Watson analitikai képességeivel készített előrejelző cikkeket is, többek közt összeállítást készített a legnagyobb nemzetközi reklámfesztivál, a Cannes Lions várható nyerteseiről. Ehhez a korábbi nyertesek és vesztesek adatait táplálták be,
Watson pedig az adatok alapján kiválasztotta kedvenceit az idei jelöltek közül.
Emellett más téren is kamatoztatták Watson képességeit, ő írta például a David Ogilvy reklámszakemberrel készített interjú kérdéseit is.
A magazinba válogatott anyagok közé került egy véleménycikk is David Kenny-től, az IBM Watson menedzserétől.
"Az álmom az, hogy Watson nekünk tegyen fel kérdéseket, és így jöjjön rá dolgokra. Az abduktív következtetés elvezetne a párbeszédekhez, és az emberekkel való dialógusokhoz. Már jó úton járunk, de még sok munka áll előttünk" - írta a szakember.
A lap dolgozói egy vicces képet is közzétettek, amin ők telefonoznak és heverésznek, míg a szoftver dolgozik (bár leszögezték, hogy a helyzet azért korántsem volt ennyire egyszerű).
Az elkészült számot ingyen letöltheti, aki telepíti a The Drum androidos vagy iOS-es alkalmazását.