Csökkenni látszik a Pokémon Go körüli felhajtás, legalábbis a befektetők körében. A Nintendo részvényeinek értéke 18 százalékot csökkent, miután a cég egy figyelmeztető közleményt adott ki pénteken. Ebben közölték, hogy a játék pénzügyileg csak „korlátozottan” hat a vállalatra, a Nintendónak mindössze 32 százalék részesedése van a Pokémon Gót birtokló The Pokémon Companyban. A fennálló részek a Game Freak és a Creatures kezében vannak.
A cég értéke 6,7 milliárd dollárral csökkent a részvények zuhanásával, de
még mindig 65 százalékkal többet ér,
mint a játék július hetedikei megjelenése előtt. A negyedéves eredményeket szerdán teszik közzé.
Az elemzők már korábban is figyelmeztették a befektetőket: ha a Nintendo rendelkezik is bizonyos licencjogokkal a Pokémon Go fölött, nem a japán cég lesz a játék valódi haszonélvezője, mivel a konkrét terméket nem ő fejlesztette.
A történet igazi nyertese a fejlesztő Niantic, illetve az Apple lehet, amely lefölözi a hasznot az iPhone-használók alkalmazáson belüli vásárlásairól.
A CLSA elemzője hangsúlyozta, a Pokémon Go a számításaik szerint nem képez közvetlen bevételi forrást a Nintendónak, éppen ezért eladási minősítéssel kezelik a vállalat részvényét. A Nintendo tehát kereshet valamennyit a Pokémon név használatával kapcsolatos jogdíjakon, de meglepően kicsi a közvetlen profithatás.
A játékosok viszont még mindig nem tudják megunni a virtuális szörnyvadászatot. A 7Park Data elemző cég szerint a felhasználók
átlagosan 75 percet töltenek el naponta a játékkal megjelenése óta.
A Facebookot és a YouTube-ot már kevésbé tartják érdekesnek, több időt töltenek pokémonozással, mint ezekkel az appokkal. A játék már a Twitter napi aktív felhasználói bázisát is túlszárnyalta.
Az Apple pénteken erősítette meg a Tech Insider számára, hogy az appot többen töltötték le az első héten,
mint bármelyik másik appot az App Store-ban az elmúlt 8 évben.
Ez már csak azért is elképesztő, mert a játék eleinte csak az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Új-Zélandon jelent meg hivatalosan, a világ többi részén nem az áruházból jutottak hozzá a felhasználók.
A cég azt nem részletezte, hogy a letöltések száma pontosan mennyi, és mennyi bevételt generáltak eddig. A Sensor Tower elemző cég felmérése szerint viszont a Pokémon Go
már 1,6 millió dollárt hoz naponta a konyhára az iOS-es készülékkel játszó,
amerikai felhasználók jóvoltából, akik játék közben vásárolnak.