Az Intel napokban zajló fejlesztői konferenciáján mutatott be egy új virtuálisvalóság-sisakjot, ami a Project Alloy kódnevet viselő platformjukon alapul. A cég elnök-vezérigazgatója, Brian Krzanich mutatta be az első prototípust élesben a színpadon, ami egyáltalán nem szokványos VR-eszköz.
A Project Alloy a virtuális valóságot is egy újabb szintre emeli:
egyszerre keveri ugyanis a szimulált, virtuális látványt és a fizikai valóságot.
A sisak viselője nem csak a számítógép által szimulált környezetet látja szeme előtt, hanem a valódi teret, azaz a körülötte lévő tárgyakat is. A Project Alloyra készült játékokban a saját kezünket is látjuk majd.
A sisak az Intel nagyreményű RealSense technológiáját használja fel a 3D-s tárgyak szkenneléséhez, és a felhasználót körülvevő tér érzékeléséhez. Más szenzorokra nincs szükség a szobában való használathoz. (Sok VR-kütyü esetén, például a HTC Vive-nál is külön érzékelőket kell elhelyezni a szoba két végében, hogy az feltérképezze a teret.)
Előnye a megoldásnak, hogy nem kell hozzá vezetékeket sem csatlakoztatni, minden egyben található meg benne. Az eszköz maga lesz a kontroller is, a vezérlés kézmozdulatokkal történik.
Az Intel saját fejlesztésű VR-megoldásának hardveres alapjait, és az ahhoz kapcsolódó szoftveres fejlesztőkörnyezetet (API) jövő évben teszik elérhetővé nyílt platformként a fejlesztők és gyártópartnerek számára,
akik saját fejlesztésű sisakokat készíthetnek majd a Project Alloy-ra alapozva.
A cég bejelentette, hogy egy új VR-stúdió is épül majd Los Angelesben, kifejezetten a VR-technológiai fejlesztésekre. Az „Intel Tech Experience Labs" részlegen szórakoztató tartalmakat fognak gyártani. Ugyan ennél többet nem árultak el az új részlegről, az LA Times szerint olyan cégeknek és külső fejlesztőknek fognak segíteni, akik az Intel technológiáival szeretnének VR-videókat, tartalmakat készíteni.