Az LG hazai képviselete különleges esemény során mutatta be idei évre szánt, négy tévékészülékét. Egészen a zselici csillagvizsgálóig repítették el az újságírókat, hogy a legújabb modelleket élőben is meg lehessen tapogatni.
Mivel az LG elődje, a Goldstar szinte
napra pontosan 50 éve leplezte le Korea első televízióját,
így a gyártó nagy reményeket fűz az elmúlt évtizedek tapasztalataihoz. Rögtön négy kategóriában is útnak indították újdonságaikat, melyeket még a januári CES kiállításon lepleztek le eredetileg.
A portfólió valamennyi tagja OLED panelt kapott 4K felbontással, illetve a legújabb webOS 3.0 operációs rendszert is.
A felület hasonló a korábbi változathoz, ám az ígéretek szerint gyorsabban működik, és elődjénél több funkciót tudhat magáénak - nemcsak az internetelérésben, de a külső eszközökön tárolt fájlok kezelésében is.
Az OLED előnye
Az OLED képernyő előnye, hogy minden pixelt külön lehet ki- és bekapcsolni (szemben a LED-del, ahol az egész megjelenítő világít), ezáltal élénkebb színeket, tökéles feketéket lehet a kijelzőre rajzolni (akár 0,0005 nites fényerő).A helyszínen sétálva a sötét éjszakában elképesztő látvány tárult az ember szeme elé:
Budapesten soha ennyi csillagot nem látni az égbolton,
ahogy a vaksötétség is hihetetlen érzés volt.
A gyártó így kívánta érzékeltetni, mit jelent a HDR technológia, melyet mind a négy tévé támogat. Jelentősen növeli a színhűséget, hiszen a standard dinamikatartományhoz (SDR) képest minimálisra csökken az eredeti kontrasztarány és színskála vesztesége.
A Magic Remote távirányítón egy Live Zoom gomb is helyet kapott. Megnyomásával egy meghatározott képrészlet felnagyítható 300 vagy 500 százalékos méretre.
A készülékeket B6, C6, E6 és G6 névre keresztelték. Kettő megkapta a Harman/Kardonnal közösen fejlesztett hangszórókat, melyek
nem lefelé, hanem előre és felfelé sugározzák a hangot.
Az E6 esetében 40 wattos, a G6-nál pedig 60 wattos teljesítményre képesek a hangsugárzók.
A C6 különlegessége az ívelt kijelző. Ugyan az LG szerint a vásárlók nagy része még mindig a síkképernyős megoldást részesíti előnyben, egyre szélesebb az a réteg, amely az egyedi kialakítást preferálja.
A felső kategória hírvivője egyértelműen a Signature családba tartozó G6. A tévé társaival ellentétben nem 55 és 65 hüvelykes, hanem 65 és 77 colos változatban vásárolható meg. Megkapta a Picture-on-Glass technológiát így nem csak szupervékony, de a felhasználó a valóságban is úgy érezheti, hogy
sokkal közelebb van a képernyőn megjelenített tartalmakhoz.
Az árazáson látszik, hogy a közép- és felsőkategóriába szánták a televíziókat. A B6 és C6 mérettől függően 1,2 (55") illetve 1,8 millió (65") forintba kerül. Az E6 1,5 vagy 2,2 millió forintos áron kapható, a csúcskategóriás G6 pedig az év végén kerül a boltokba.