A világ egyik vezető autómegosztó hálózata, a Zipcar Brüsszelben is elindult, ezzel hetedik európai országként veszi be Belgiumot az Uber konkurense. A brüsszeli indulás jelentős mérföldkőnek számít a cég nemzetközi terjeszkedésében, amely már jelen van az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Franciaországban, Ausztriában, Németországban és Törökországban.
A Zipcar úgynevezett szabadon lebegő (free-floating) autómegosztó szolgáltatás, ahol nem a fuvart rendelik meg a felhasználók egy appal,
hanem magát az autót bérlik ki.
A Zipcar tagok szabadon vehetnek fel és rakhatnak le autókat bármilyen helyszínen, egy megadott földrajzi területen belül.
Az autómegosztás (car-sharing) lényege, hogy sokaknak általában csak átmenetileg, napon belüli rövid időszakra van szükségük autóra, márpedig ezért felesleges fenntartaniuk egy privát kocsit. A megosztás révén többen is használhatják az autót, díjat fizetve a használatért, illetve a hozzáférésért. Az autósok lefoglalják előre megadott időpontra, mennek vele, visszaviszik, aztán jöhet következő.
A gépkocsik nem egy autókölcsönzőben, hanem a város számos pontján rendelkezésre állnak. Nem slusszkulccsal, hanem tagsági kártyával működnek, használatukért pedig percalapú díjat szednek, amelyben az üzemanyagtól a biztosításig minden költség benne van. A felhasználó beszáll és elintézi mindazt, amihez kell a kocsi, majd amikor már nincsen szüksége rá, otthagyja a kijelölt parkolóhelyeken.
A foglalások online és telefonon is regisztrálhatók.
Akár néhány percre, akár egy évre előre. A Zipcar egy olyan iPhone alkalmazást is kifejlesztett, amely 2009-ben elnyerte a Time magazin
Legjobb utazási kütyüje" díját.
Az autómegosztás egyre népszerűbb modell, az utasok egyre jobban szeretik kézbe venni a kormányt. Elemzők előrejelzése szerint 2024-re már 23,4 millió ember használhatja az autómegosztó szolgáltatásokat, ami hatalmas ugrás lenne a 2015-ben mért 5 milióról. Ez nemcsak az autóvásárlásra van hatással, de az olyan fuvarmegosztó szolgáltatásokra is, mint mondjuk az Uber.