2013-ban, ha nem is látványosan, de a Sony nyerte a „konzolháborút”, hiszen nemcsak olcsóbb, de a hardver szempontjából némileg erősebb konzollal álltak elő, mint a Microsoft.
Három év után most mindkét cég új modellel igyekszik elhozni a 4K-s képmegjelenítést a konzolos videojátékok világába, és úgy tűnik, hogy ismét a Sony van nyerő pozícióban, hiszen amíg a konkurencia Scorpio munkanévvel ellátott gépéről még csak nagyon keveset tudni, addig a PlayStation 4 Pro 2016. november 10-től már világszerte megvásárolható lesz.
Az erősebb grafikus chippel és magasabb órajelen futó processzorral felszerelt gép már képes lesz 4K-felbontásban futtatni a játékokat, habár azt még Andrew House, a PlayStation-üzletág elnöke is elismerte, hogy a játékok nagy részében ezt csak a grafika felskálázásával tudják elérni. Az új konzol csak néhány egyszerűbb cím esetében lesz képes a natív 3840x2160-as (2160p) felbontás megjelenítésére.
A Microsoft viszont ennél sokkal többre készül a Scorpióval, legalábbis erre utalt Shannon Loftis, a játékokat kiadó Microsoft Studios vezérigazgatója, aki a napokban az USA Today-nek azt nyilatkozta, hogy
azon dolgozunk, hogy minden játék, amit a Scorpióra tervezünk kiadni, képes legyen natív 4K-ban futni.
Mindez tökéletesen egybecseng azzal, amit a cég az idei E3-on beharangozott, hiszen már ott is a valaha készült legerősebb konzolként hivatkoztak a Scorpióra, és ha a gép valóban képes lesz a kompromisszumok nélküli 4K-s kép megjelenítésére, az komoly fegyvertény lesz a PS4 Próval szemben, még akkor is, ha az új Xbox csak 2017 végén lesz elérhető a játékosok számára.