Fuvarmegosztó szolgáltatást indíthat a Google, ami az Ubernek és a Lyftnek állíthat konkurenciát – állítják a Wall Street Journal belsős forrásai. Mindezt a Waze navigációs appal szeretné elérni, ez lenne a fuvarmegosztó platform is.
A Waze kötné össze az utasokat azokkal a sofőrökkel, akikkel egy úti cél felé tartanak, lényegében egy telekocsi-szolgáltatás lesz mobilappon keresztül, amit leginkább a Wundercarhoz vagy az Oszkárhoz lehetne hasonlítani.
A cég szűkebb körben már május óta teszteli a szolgáltatást, ősszel pedig minden San Franciscó-i Waze-felhasználónak elérhetővé válhat.
A Google más megközelítést használ, mint a Lyft vagy az Uber. Nem kér részesedést a sofőrök fuvardíjaiból – sejthető, hogy a bevételszerzéshez hirdetéseket fognak használni. Az árakat is korlátozni fogják, hogy ne jelenthessen a sofőrök számára főállást a fuvarozás.
Úgy fogják belőni a kilométerdíjat, hogy körülbelül a benzint és egyéb költségeket fedezze csak, a tesztprogramban mérföldenként 54 centet határoztak meg. Nem elhanyagolandó, hogy így adózniuk sem kell a Waze-sofőrök után.
A keresőóriás és az Uber kapcsolata meglehetősen összetett, a Google befektetési alapja 2013-ban több millió dollárt invesztált az Uberbe. David Drummond, a Google egyik vezetője is csatlakozott az Uber vezetőségéhez, pár hete viszont elhagyta a pozíciót arra hivatkozva, hogy a két cég kapcsolata egyre feszültebb.
A rivalizálás egyre erősebb, főleg az önvezető autók miatt, mindkét cégnek nagy tervei vannak a jövőre nézve személyszállítás terén, az Uber és a Google is teszteli saját önjáró autóit. Az Uber nem kendőzi, hogy szeretne függetlenedni a Google-től: saját térképszolgáltatást fejleszt, hogy a sofőröknek ne kelljen az eddig használt Google Térképektől és a Waze-től függeniük.