A Google bejelentette, hogy a tízéves Google Apps for Work szolgáltatáscsomagját (mely korábban Google Apps for Your Domain néven futott) átnevezi, G Suite név alatt fut tovább. Ezzel együtt bejelentették, hogy hasznos frissítéseket és fejlesztéseket kapnak a G Suite termékek, amelyekbe olyan appok tartoznak, mint
a Drive, Dokumentumok, Táblázatok, Diák, Naptár, Hangouts.
A Google szerint az új elnevezés jobban kifejezi majd az irodai szoftverek jellegét, amelyek a mindennapi munkát segítik. A potenciális vállalati felhasználók számára jelzi, hogy ez eszközök összessége, nem pedig különálló termékek.
A cég kiemelte azt is, hogy a gépi intelligenciát egyre több termékbe építik be. A technológiát eddig több területen is használták, többek közt az azonnali fordításnál és a fotófelismerésnél. Emellett a Gmailbe beépülő intelligens válaszadás, a Smart Reply is ezen alapul.
Elsőkörben az androidos Google Drive-ba épül be a Quick Access,
azaz gyors hozzáférés funkció, ami körülbelül felére csökkenti azt az időt, amíg eljutunk a kiválasztandó fájlhoz. A technológia automatikusan ajánl fel olyan fájlokat még a begépelés kezdete előtt, amelyekre szükségünk lehet a Drive-aktivitásunkon alapulva, ehhez figyelembe veszi a kollégákkal való interakcióinkat, a találkozók idejét, és egyéb szokásokat.
A Google Naptár intelligens programszervezője az iOS-es alkalmazásba is beépül, később pedig a webes kliensbe is. A prezentációkészítőbe megérkeznek a dizájnjavaslatok, a szövegszerkesztőbe pedig a képek beillesztésének automatikus ajánlója, a kapcsolódó dokumentumok listázása.
A csomag egy új tagot is kap, a Team Drivest, ami menedzsment és megosztási eszközökkel segíti a közös munkát. A munkacsoportokhoz jogosultsági köröket lehet megadni, egyfajta felhőtárhelyként használható.