Az Interbrand kiadta idei listáját a világ legértékesebb márkáiról, mely alapján kiderült, hogy a Samsungnak a robbanó Galaxy Note 7-ek övezte botránya ellenére is sikerült megtartania pozícióját, sőt, márkaértéke 14 százalékkal nőtt az előző évhez képest.
A globális márkalistát továbbra is főleg technológiai cégek uralják, a világ tíz legértékesebb márkájából hat techcég.
2016 legértékesebb globális márkája az Apple volt,
az iPhone-okat készítő cég neve öt százalékot is nőtt az előző évhez képest, már 178,11 milliárdot ér a név.
A második hely a Google-é a már több mint 133,25 milliárd dolláros branddel, ez 11 százalékos növekedés az előző évi eredményéhez képest. A Coca Cola a harmadik helyezett, a kólagyártót követi a Microsoft és a Toyota. A listán ott van még az IBM, a Samsung, az Amazon, a Mercedes-Benz, és a General Electric.
A robbanó Galaxy Note 7 mobilok visszahívása ugyan rossz fényt vetett a vállalatra, a Samsung megőrizte a tavalyi hetedik helyet, ráadásul 14 százalékkal növelte márkaértékét 51,8 milliárd dollárra.
A koreai gyártó márkaérték-növekedése az egyik leggyorsabb a techszektorban, a listát a Facebook uralja, és a listán ott van még techcégek közül az Amazon és a Huawei is.
Mindez mutatja, hogy a visszahívás nem ártott akkorát a cég hírnevének, mint az sokan sejtették, inkább anyagilag fájdalmas számára. A cég nemrég erősítette meg maga is, hogy
a vásárlók bizalma nem ingott meg a Samsungban.
Egy páneurópai felmérés szerint a felhasználók Samsungba vetett bizalma nem ingott meg. Az 5000 brit, német, francia, spanyol és olasz felhasználó bevonásával készült kutatás megmutatta, hogy a megkérdezettek többségének (61 százalékának) nem változott a Samsungról mint márkáról kialakult véleménye a Galaxy Note7 csere miatt,
sőt, 15 százalékuk pozitívabban ítéli meg a Samsungot.