A Facebook bejelentette, hogy élesben elindítja a vállalkozások számára készített Facebookot, a Workplace nevű szolgáltatást (korábban Facebook at Work). A Workplace a közösségi óriás első komolyabb, vállalati piacra szánt szolgáltatása, amivel az olyan népszerű programoknak állít konkurenciát, mint a HipChat vagy a Slack. A zárt béta már egy éve fut, ez idő alatt ezer szervezet tesztelte a világ minden tájáról.
A munkahelyi Facebookon csak a munkatársakkal lehet csevegni, nem zavarnak meg a személyes profilon elérhető barátok, ismerősök. Az oldal és a hozzá készült mobilapp mentes a hirdetésektől, és a Facebook fő funkciót mind megkapják a dolgozók: van hírfolyam, ahol a kollégák frissítéseit lehet látni, készíthetők események és csoportok, van privát és csoportos üzenetküldés is.
Az élesben elrajtolt szolgáltatás új funkciókat is kap:
A Workplace-re havidíjért lehet előfizetni a szolgáltatás weboldalán. A havidíj annál olcsóbb, minél nagyobb a cég: ezer havi aktív felhasználóért 3 dollárt, míg tízezer dolgozónál már csak két dollárt kell fizetni. Efelett pedig mindössze egyet.
A nonprofit szervezetek és az oktatási intézmények ingyen használhatják.
Nem a Facebook az első cég, amely vállalati használatra szánt közösségi oldalt készít, a Microsoft 2012-ben felvásárolta és az Office csomagjába építette be a Yammer nevű cég technológiáját, míg az IBM Connections néven fejlesztett hasonló megoldást, és a Slack nevű szolgáltatást üzemeltető cég is egyre sikeresebb.
Mivel azonban a Facebookot a legtöbb internetező amúgy is használja, a céges felület használata pedig csaknem ugyanolyan, mint a már megszokott közösségi oldalé, a Workplace is sikeres lehet.
A cég tavaly év végén erre szánt csevegőt is kiadott.