Új appot ad ki a közösségi oldal: a Facebook at Work ugyanolyan lesz, mint a cég alapszolgáltatása, de csak a kollégáink lesznek rajta.
Mark Zuckerberg cégének új alkalmazása néhány órán belül letölthető lesz Androidra és iOS-re: a Facebook at Work nevű alkalmazás lehetővé teszi a közösségi oldal használatát céges környezetben. A Facebook szerint a szolgáltatás és az elérését biztosító alkalmazások még korai fejlettségű állapotban vannak.
A Wall Street Journal értesülései szerint az új alkalmazást egyelőre nem töltheti le bárki, csupán a tesztelésére kiválasztott vállalatok vehetik majd használatba ezekben az órákban. A Facebook egyelőre csupán egyetlen képernyőmentést közölt a Facebook at Workről: ezen a webes felület és az iPhone-os alkalmazás látható.
Az illusztráció alapján a céges Facebook nagyon hasonlít az eddig használt felületre, de szembetűnő, hogy a bal felső sarokban egy elképzelt cég logója látható, alatta pedig dolgozók tematikus csoportjai sorakoznak, amelyben egy adott projektbe bevont kollégák kommunikálnak egymással.
A hírfolyamban bárki közzétehet bejegyzést, fotót vagy tevékenységet, meetingeket pedig ugyanúgy lehet megszervezni rajta, mint egy facebookos eseményt. A Wall Street Journal szerint az új szolgáltatás használatával kiváltható vagy legalábbis jelentősen lecsökkenthető a vállalati e-mailezés.
Szembetűnő különbség, hogy a Facebook at Work felületéről teljes egészében hiányoznak a reklámok: ez azt jelzi, hogy a vállalat valószínűleg előfizetési díjat szed majd a céges szolgáltatások használata után a hatékony együttműködést biztosító felületre vágyó cégektől.
Nem a Facebook az első cég, amely vállalati használatra szánt közösségi oldalt készít, a Microsoft 2012-ben felvásárolta és az Office csomagjába építette be a Yammer nevű cég technológiáját, míg az IBM Connections néven fejlesztett hasonló megoldást, és a Slack nevű szolgáltatást üzemeltető cég is egyre sikeresebb.
Mivel azonban a Facebookot a legtöbb internetező amúgy is használja, a céges felület használata pedig csaknem ugyanolyan, mint a már megszokott közösségi oldalé, a Facebook at Work sikeres lehet.
A Facebook szóvivője a Wall Street Journalnak elmondta, hogy a munkahelyekre szánt szolgáltatás semmilyen adatot nem gyűjt majd a felhasználók adatairól, és a szolgáltatás használata nem befolyásolja a felhasználók privát profiljait sem.
A céges szolgáltatásról Mark Zuckerberg vállalata legutóbb novemberben nyilatkozott, akkor annyit árultak el róla, hogy néhány tucat vállalat teszteli a felületet. Azt még nem tudni, hogy az éles bevezetésre mikor kerül sor.
A Guardian szerint a Facebook at Work szolgáltatás mögött egy olyan szakember áll, aki 2010-ben a Google-tól igazolt át a közösségi oldalhoz. Lars Rasmussen a Google Maps elindítását koordinálta a keresőcégnél, utolsó projektje azonban a Google Wave nevű, csúfosan megbukott közösségi oldal volt, amelyet hamar be is zártak.