Az Országgyűlés elfogadta az internethasználat áfájának csökkentésére vonatkozó törvénymódosítást, amelynek értelmében Magyarországon 2017. január 1-jétől 27 százalékról 18 százalékra csökken az internet-előfizetés áfája.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) ennek kapcsán előírta, hogy
az előfizetőknek előzetes tájékoztatást is kell kapniuk a változásokról,
ezért módosította az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló rendeletét - áll a hatóság közleményében.
A csomagban internet-előfizetést kínáló szolgáltatóknak november 1-jétől létre kell hozniuk honlapjukon egy, az internetáfáról szóló tájékoztató oldalt. Itt minden díjcsomagra kereshető módon fel kell tüntetniük, hogy mennyi a csomagban lévő internet-előfizetés nettó és bruttó – tehát áfa nélküli és áfás – díja
a januártól életbe lépő áfacsökkentés előtt, és mennyi utána.
Az internet-előfizetésre jutó díjrészt külön sorban kell feltüntetni akkor is, ha egyébként egy több szolgáltatásból álló csomagról van szó, aminek csak egy havidíja van.
November 1-jétől a szolgáltatóknak a jövő januártól érvényes általános szerződési feltételeiket (ÁSZF) is közzé kell tenniük, amelyeknek szintén külön is tartalmazniuk kell a kínált internet-előfizetések díját.
Az előfizetők emellett januártól külön sorban láthatják majd a számlán az általuk használt internet-előfizetéshez kapcsolódó összegeket, főszabály szerint a több szolgáltatásból álló csomagok igénybevétele esetén is.
Ha az internet-előfizetés sajátossága miatt az előfizető eleve nem kap számlalevelet, mint például a feltöltőkártyás mobil-előfizetések esetében, akkor a szolgáltatók ugyanezt a tájékoztatást megadhatják
SMS-ben, MMS-ben, e-mailben vagy mobilinternet-szolgáltatás
esetén akár felugró internetes ablakban is.
Ha az előfizető olyan csomagban vesz igénybe internet-előfizetést, amiben az internetért nem előre meghatározott fix összeget kell fizetni, hanem a díj attól függ, hogy mennyi adatot forgalmazott az adott hónapban az előfizető, ott a szolgáltatónak szintén tájékoztatnia kell az előfizetőt az internetáfa-változásokról.
Ajánlattétel útján lehetővé kell tennie az előfizetői szerződés kétoldalú módosítását, amellyel az adott előfizető számára is érvényesülhetnek az áfacsökkenés kedvező hatásai.