A Sony hivatalos hubot nyitott a Playstation VR-ral kapcsolatos kérdéseknek a Playstation blogon, ahol a kiegészítővel kapcsolatos gyakori kérdésekre adnak választ.
Itt gyűjtik egybe azt az érdeklődők számára, hogy pontosan milyen technikai specifikációkkal, tartalmakkal érkezik az eszköz, illetve az olyan apróságokat is, hogy mennyire lesz az kényelmes a rövidlátóknak vagy szemüvegeseknek, és mennyi fizikai hely kell a kényelmes játszáshoz.
A kiegészítő október 13-án jelenik meg, az alapcsomag 400 dollárba (itthon körülbelül 135-140 ezer forintba) fog kerülni - ennyi egy csúcskonzol ára. A pakk része lesz a headset, fülhallgató, a processzorral felszerelt külső számítási egység, és egy demólemez, de külön kell hozzá megvenni a PlayStation Camerát és a Move kontrollert.
A Playstation VR Launch csomagot már 500 dollárra címkézik, ez már tartalmazza a kamerát, a PlayStation Move-ot is. Mindkét verzióhoz jár egy demólemez, és a hat játékot tartalmazó The Playroom VR.
Európában a Driveclub VR, PlayStation VR Worlds, a RIGS Mechanized Combat League, a Tumble VR, a Battlezone, az EVE: Valkyrie, a Wayward Sky, és a Headmaster programok demóit tartalmazza majd az ingyenes lemez.
A kiegészítő egyaránt használható lesz a 2013-ban megjelent PlayStation 4 modellel, a nemrég debütált karcsúsított verzióval és a novemberben érkező PS4 Próval is.
A legtöbb játék a DualShock 4 vezeték nélküli kontollerrel működik majd, de lesznek olyanok, amelyek PlayStation Move érzékelős kontrollerrel lesznek játszhatók. A Move-ot először a PlayStation 3-hoz adta ki a cég, a mozgásérzékelős egykezes vezérlő remekül illik majd olyan virtuálisvalóság-játékokhoz, amelyekben egykezes fegyvereket, mondjuk kardot, pálcát, zseblámpát kell irányítani.
A PS VR Aim pedig egy új, kétkezes kontroller, amit belsőnézetes lövöldékhez terveztek, ránézésre is egy fegyver formáját követi.
A cég már márciusban elárult szinte mindent a PS VR-ról, bár legutóbbi konferenciáján nem szentelt neki sok időt. Eddig tudni lehetett, hogy a kijelző felbontása 1920x1080p lesz, egészen pontosan 1920xRGBx1080.
Ezt azt jelenti, hogy más VR-megjelenítőktől eltérően a PS VR piros, zöld és kék alpixeleket alakít át. Minden 1080-as pixelsorban pontosan 1920 piros, zöld, és kék alpixel van. Szemre levetítve ez a felbontás 960×1080 pixel. A látószög 110 fokos.
A készülék által megjelenített kép késése kevesebb, mint 18 milliszekundum, ez bőven laggolás nélküli élményt sejtet. A képfrissítés 90-120 hertzes lesz, azaz 90-szer, vagy 120-szor frissít másodpercenként a kép, alkalmazástól és játéktól függően.
Ennek kapcsán a Sony azt is leírta, hogy a VR-játékok és alkalmazások az úgynevezett reprojection (újravetítés) funkciót használják. Ezzel a technikával egy 60 hertzes képkockából 120 hertzes képet lehet készíteni. Lesznek viszont olyan játékok, amelyek natívan 90-120 fpssel fognak futni, ezeken dolgozik már a cég.
A cég az intenzív élmény miatt azt ajánlja, hogy a felhasználó
óránként tartson 15 perc szünetet,
de ugyanennyit ajánlanak bármilyen más kijelző, például tévé, telefon, táblagép esetén is ennnyi a javasolt.
A headsetet szemüvegesek is használhatják, mivel a lencsék állíthatók, bárki saját fejformájának, preferenciáinak megfelelően állíthatja be. Lesz benne háromtengelyes giroszkóp és gyorsulásmérő.
A külső egységen három HDMI, egy sztereó jack, valamint egy USB aljzat és egy PS4 AUX port kap helyet.
A PlayStation VR-nak lesz egy olyan Cinematic Mode-ja, amivel a 2D-s tartalmakat is élvezhetik a felhasználók, a PS4 játékokat és filmeket. Ekkor úgy jelenik meg a tartalom, mintha egy hatalmas virtuális vásznat nézne az ember.
A Social Screen (közösségi képernyő) funkcióval pedig mások is láthatják 2D-ben a tévén, hogy a sisakot viselő mit néz. Így lehet játszani többjátékos játékokat is majd, többek közt a The PlayRoom VR csomag is ilyeneket tartalmaz majd.
Már többszáz fejlesztő dolgozik játékokon,
közel 50 cím fog megjelenni 2016 hátralévő részében.
Ezek közt lesznek shooterek, puzzle, versenyzős, horror műfajú játékok, de a Sony szerint akár teljesen új, izgalmas műfajok is születhetnek. A boltban egyszerűen lehet majd megkülönböztetni a VR-játékokat a hagyományos PS 4 játékoktól, az a dobozon is szalaggal lesz kiemelve, továbbá azt is feltüntetik az előlapon, melyik kontroller szükséges hozzá.
A játékok ára kiadótól és fejlesztőtől is függ majd, de a Sony szerint a kisebb, digitális letölthető VR-játékok vagy ingyen lesznek, vagy jutányos áron lesznek hozzájutatók, 50 dollár körül.
PlayStation VR
Súly: 1,3 lb (0,58 kilogramm) kábelek nélkül
Méretek: 7,4 x 7,3 x 10,9 hüvelyk
Kijelző: 5,7 hüvelykes, OLED RGB kijelző
Felbontás: 1920x1080
Képfrissítés: 90-120 Hz
Látószög: 110 fok