Együttműködési megállapodást írt alá a magyar kormány és a Lego Education. Az erről szóló dokumentumot Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára és Brian Baptista, a Lego csoport oktatási részlegeként működő Lego Education kormányzati és közösségi kapcsolatokért felelős igazgatója látta el aláírásával a Külügyminisztériumban.
Brian Baptista hangsúlyozta: a dán cég elkötelezett a jövő generációjának képzésében, az 58 éve szabadalmaztatott építőjátékra épülő oktatási módszerükkel a tudás jobb elsajátítását, a problémamegoldást, a kreativitást és az összedolgozást segítik, továbbá megalapozzák az olyan képességek elsajátítását, amelyek
azon munkahelyek betöltéséhez lesznek szükségesek, amik ma még nem is léteznek.
A megállapodás révén megnyílik a lehetőség arra, hogy a világszerte bevált módszertan érkezzen a magyar iskolákba - mondta Czunyiné Bertalan Judit.
A digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos felidézte: 2015 januárja óta dolgoznak azon, hogy a Lego oktatási módszertani megoldása a magyar gyerekek számára is elérhetővé váljon.
A Lego Education segíti a gyerekek motiválását, erősíti a hátrányosabb régiók felzárkózását célzó oktatási stratégiát. Az új módszertan lehetővé teszi, hogy a fiatalok a munkaerőpiacon aktívabb, kreatívabb, versenyképesebb tudással tudjanak majd érvényesülni – mondta a kormánybiztos.
2015 szeptembere óta több mint 50 iskolában próbálták ki a Lego matematikai oktatását,
a tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy a módszer a tantárgy oktatásában új megközelítést és lehetőséget ad.
Az együttműködés része, hogy tanárképzési programokkal a játékos tanítás, tanulás lehetőségére irányítják a figyelmet, közösen dolgoznak a magyar felsőoktatási intézményekkel. Szeretnék elérni, hogy a magyar sajátosságok is megjelenjenek az oktatási csomagokban.
A kormány 100 iskolában szeretné elindítani a programot. A kiválasztott oktatási intézmények számára egy olyan módszertan válik elérhetővé, ami már Európában és a világ más pontjain is bizonyítottan jó eredményeket ért el.
A Lego Education tananyagai - legyen szó matematikáról, nyelvtanulásról vagy akár programozásról - ugyanúgy az építőjáték kockáira épülnek, mint a boltokban megvásárolható készletek.
A módszer használata közben megmarad a jól ismert játékosság, ugyanakkor ez egy manuális módszer, ami sokkal hatékonyabbá teszi a tanulás folyamatát, hiszen az ember sokkal könnyebben megjegyzi azokat a dolgokat, amelyek megérinthet, amit maga rakhat össze.
Az aláírt megállapodás nemcsak egy szándéknyilatkozat, hiszen előkészített és kidolgozott tervek várják, hogy a gyakorlatba ültessék őket. A Lego komoly szerepet vállal a tanárok továbbképzésében, hiszen
egy sajátos, a magyar oktatási rendszerben még nem ismert módszertani megoldást kell megismertetni a pedagógusokkal.
Az ehhez szükséges folyamatokat a kormány szervezi meg a tanárok számára, a dán cég pedig saját szakemberekkel segíti a továbbképzést, sőt akár arra is lehetőséget biztosítanak, hogy a módszert már sikeresen alkalmazó iskolákban ismerkedjenek meg a Lego Education működésével.
A módszertant bevezető iskolákat a kormány választja ki, és legelőször olyan hátrányos helyzetű térségek oktatási intézményeiben szeretnék elindítani a programot, ahol a kompetencia mérések alapján a legerősebb volt a gyerekek lemorzsolódása.