A CooperVision bemutatta a digitális eszközökre kifejlesztett kontaktlencséjét a Gyálon működő innovációs központban és gyárban.
Új megoldást találtak a digitális világ okozta és egyre jobban terjedő szemproblémákra - mondta Tatár Ákos, a társaság közép-kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. Saját fejlesztésüknek köszönhetően
ez az első, digitális eszközökre tervezett kontaktlencse, amely tartósan viselhető és könnyen illeszthető.
A gyakori fókuszváltásból eredő túlterhelést kiküszöbölő kontaktlencse november közepétől kapható Magyarországon.
Az amerikai tulajdonú CooperVision cégcsoportnak Magyarországon két egysége van: a budapesti székhelyű értékesítő leányvállalat és a Gyálon üzemelő gyár.
Mazán Tamás, a CooperVision Optikai Cikkeket Forgalmazó Kft. kereskedelmi és marketingvezetője kiemelte, hogy a vállalat piaci részesedése 43 százalék, amivel a társaság piacvezető Magyarországon a lágy kontaktlencsék szegmensében. A 18 ezer négyzetméteres gyáli üzemcsarnok világszintű technológiát alkalmaz.
A 2006-ban alapított üzemben tavaly naponta 1,4 millió kontaktlencse készült, és a várakozások szerint ez a mennyiség is emelkedni fog az új pénzügyi évben. Hozzátette: az itt készült termékek a világ számos pontjára - köztük a Távol-Keletre, az Egyesült Államokba és sok európai országba - jutnak el.
Naponta több mint 500 millió ember használ digitális eszközöket Európában. A felnőttek több mint 90%-a legalább napi két órát, a 18-29 évesek több mint 50%-a legalább napi kilenc órát tölt ezek használatával.
A digitális forradalom gyökeresen megváltoztatta életünket és a laptopok, okostelefonok vagy tabletek napi két órát meghaladó használata szemfáradtsághoz (orvosi nevén asztenópiához) vagy számítógépes-látás szindrómához (CVS) vezet. (Ezek egyúttal hát-, nyak-, fejfájást és egyéb tüneteket is előidéznek.)
A felmérések szerint az érintettek 90%-a viszont nem beszél erről szakemberrel, mert többnyire
elkerülhetetlen problémának, „normálisnak" tekintik.
A közel tartott digitális eszközök és a környezet közötti tartós fókuszváltás a szem számára megerőltető, alkalmazkodó képessége gyengül.
Egy nemrégiben megjelent angol felmérés szerint (ahol olyan pácienseket vontak be, akik legalább naponta 4 órát, legalább heti 5 napon át használják digitális eszközeiket) az Y generációhoz tartozók (17-36 évesek) közül majd minden kilencedik (88%) szenved asztenópiában.