A kínai Xiaomi nem fogja közzétenni, hogy hány mobiltelefont adott el tavaly. Pedig eddig minden évben impozáns számokról tudtak beszámolni, a növekedés szemmel látható volt: míg 2012-ben még csak 7,2 millió készüléket adtak el, 2014-ben már 61 milliót. 2015-ben 70 milliónál jártak, bár a kitűzött cél 80 millió volt.
A vállalat vezérigazgatója, Jun Lej egy alkalmazottaknak szóló levélben arról írt a héten, hogy „a cég túl gyorsan növekedett". Szerinte az első pár évben túl gyorsan ugrott a Xiaomi, de most a hosszútávú, fenntartható növekedésre kell koncentrálni, és
kicsit lassítani, fejleszteni néhány területen.
A Xiaomi főnöke szerint kemény időszakot tudhat maga mögött a cég, újra kell gondolniuk értékesítési stratégiájukat is. Eddig az e-kereskedelemre fókuszáltak, de a jövőben
szeretnék valódi boltokban, áruházakban is árulni telefonjaikat,
nem csak a neten, ehhez pedig megfelelő modellt kell még kidolgozniuk.
A cégek jellemzően akkor kezdenek titkolózni, ha a számok nem úgy alakultak, ahogy várták, vagy más dolgokkal szeretnének imponálni befektetőiknek, a médiának. Az Amazon például azt állítja, hogy a legújabb Kindle a legjobban kelendő terméke, de sosem tett még közzé pontos számokat. Az Apple mindig büszkén hangoztatja, hány iPhone-t adott el, de a Watch okosórákról már nem szeret beszélni.