Az InvisibleShield név alatt a világ elsőszámú kijelzővédő márkáját gyártó Zagg kutatása szerint bár a készülékeket érintő balesetek 50 százaléka teszi szükségessé a szervízben történő javíttatást, a tulajdonosok többsége nem költ olyan termékekre, amelyek képesek megvédeni a készülékeket különböző sérülésektől, ezzel meghosszabbítva azok élettartamát.
Ennek megfelelően a borítást érő zúzódások, a kijelzőt érő felületi karcolódások és egyéb töréskárok javíttatására költött összeg folyamatosan nő. A kutatás adatai szerint az Egyesült Államokban
évente 23 milliárd dollárt (6600 milliárd forintot) költenek okostelefon szervízelésére,
amely összegből csak az iPhone készülékek javíttatása 10,7 milliárd dollárt tesz ki. A készüléktulajdonosok átlagosan 143 dollárt (41 ezer forint) költenek javíttatásra.
A sérülések leggyakoribb oka egyértelműen a leejtés (38 százalék). Ennek következtében a leggyakrabban a következő sérülések keletkeznek:
Karcolódás: A leggyakoribb sérüléstípus a készülék borításán keletkező karcolódás, a válaszadók több mint felének sérült már meg ilyen úton a készüléke (36 százalék egy-két alkalommal, 19 százalék több mint három alkalommal). Az okostelefonok legdrágább alkatrészét, a készülék kijelzőjét érő karcolásokról 52 százalék számolt be. A felhasználók 4,9 százaléka használja készülékét betört kijelzővel.
Törés: A tulajdonosok közel egyharmada (27 százalék) legalább egyszer törte már be a készülék kijelzőjét, 5 százalékkal pedig ez már három, vagy több alkalommal is előfordult.
A válaszadók 18 százalékával fordult már elő, hogy teljes összetörte telefonkészülékét.
Beázás: A harmadik leggyakoribb sérüléstípus, a vízzel, vagy valamilyen egyéb folyadékkal történő érintkezésből származó sérülés. Erről a válaszadók ugyancsak 27 százaléka számolt be. A kategórián belül a leggyakoribb ok a WC-kagylóban ejtés (36,7%), üdítővel való leöntés (31,1%), illetve a mosogatóba ejtés (27,8%).
Miután megtörtént a baj az okostelefon felhasználók 48 százaléka, a tablet felhasználóknak pedig 27 százaléka javíttatás nélkül, sérülten használja tovább készülékét.
A sérült telefonok 22 százalékán csak a burkolat van megkarcolódva, 19 százalékot karcos, 5 százalékot megrepedt, vagy zúzódott kijelzővel, 4 százalékot törötten is tovább használnak a tulajdonosok.
A készülékeket akkor is tovább használjuk, ha a sérülések miatt bizonyos funkciók csak korlátozottan működnek. A megrepedt kijelzőt használó iPhone felhasználók 40 százaléka például úgy használja készülékét, hogy nem tud e-mail fogadni/küldeni, vagy bizonyos karaktereket nem tud használni.
A felhasználók 27 százaléka nem tudja használni a legfontosabb alkalmazásokat,
mint a Facebook, a Maps, vagy az Uber.
További 20 százalék nem tud fotót készíteni a sérülés következtében. A válaszadók 31 százaléka válaszolta, hogy a sérült telefont újracseréli, 8 százalék szervízbe viszi, másik 8 százalék saját maga javítja, 2 százalék pedig régebben meglévő készülékre vált.
A megkérdezettek nagyjából fele áldoz valamilyen okostelefon védelmére szolgáló termékre, amelyet 57 százalék a telefonkészülék megvásárlásával egyidőben vesz meg. Az okostelefontulajdonosok 51 százaléka használ valamilyen kijelzővédőt, 48 százalék telefontokot, 13 százalék előlapot és hátlapot védő filmréteget, 12 százalék vízálló tokot.
A kutatás alapján 27 százalék
egyszerűen túl lusta foglalkozni a kérdéssel,
48 százalék aggódik, hogy a készülék kevésbé lesz mutatós, 25 százalék pedig egyszerűen nem szívesen költ pénzt a telefon védelmére.