Az AdSense lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy szöveges hirdetéseket helyezzenek el azon a weboldalakon, amelyek részei a Google hálózatának, ezért meghatározó bevételi forrást jelent a kiadók, oldalak számára is.
A Google közzétette legújabb jelentését arról, hogy tavaly miként küzdött a hirdetési rendszerét érintő spamek, botok és más problémás elemek ellen. 2016-ban több mint 1,7 milliárd olyan hirdetést távolítottak el, amelyek megsértették a felhasználási feltételeket.
Ez dupla annyi, mint a 2015-ben eltávolított 780 millió reklám.
A cég novemberben jelentette be, hogy felveszi a harcot a kamuoldalak ellen, és a számok alapján úgy tűnik, erőteljesen támadásba is lendült a tavalyi év utolsó két hónapjában. Összesen 540 oldalt vizsgáltak át annak gyanújával, hogy azok álhírek gyártásával és terjesztésével próbálnak maguknak kattintásokat szerezni, ebből 200-at véglegesen ki is tiltott a Google a hirdetési rendszerből.
Ebből több olyan is volt, amely egy létező, legitim oldalnak adta ki magát, csak éppen saját álhíreivel töltötte fel a kamuoldalt.
A keresőóriás szerint több dolog is közrejátszott abban, hogy megduplázódott a törölt tartalmak száma. A legmeghatározóbb, hogy szigorították feltételeiket, így már sokkal több hirdetés esett bele a sértő kategóriába. Keresték az illegális termékekről szóló hirdetéseket, és azokat a megtévesztő reklámokat is, amelyek például fogyáshoz való csodaszereket hirdettek. Ezekből 80 milliót töröltek összesen.