Nagyot zuhant a Samsung reputációja az amerikai vásárlók körében az előző évhez képest. A Harris Poll piackutató cég éves felmérése aszerint rangsorolja a nagy vállalatokat, hogy azoknak milyen a megítélésük az ügyfelek körében.
A 2015-ös évet összegző, 2016 elején nyilvánosságra hozott felmérésben még a hetedik helyen trónolt a Samsung, 2014-ben pedig harmadik helyezettként került a legjobbak közé, megelőzve ezzel az Apple és a Google óriáscégeket is.
Az idei 49. hely ezért hatalmas zuhanást jelent. Mivel a kérdőívet minden évben november és december közt töltik ki az alanyok, így sejthetően
a gyulladó Note 7-ek októberi visszahívása is nagy szerepet játszhatott.
A 2016-os top húszban a techvállalatok között ott van a Google, az Apple, a Tesla Motors, a Netflix, a Microsoft, az IBM, a Sony, és 66. helyen végzett a Facebook.
A Harris Poll értékelései egy online kérdőíven alapulnak, amit 30 ezer felnőtt amerikai tölt ki. A kérdőív hat jellemzőt vesz figyelembe a reputációs index kiszámításakor: közösségi felelősségvállalás, láthatóság és piacvezetőség, pénzügyi teljesítmény, termékek és szolgáltatások minősége, munkahelyi környezet és az érzelmi vonzerő.
Egy cég hírnevére a legnagyobb kockázatot azt jelenti, ha vezetőik
illegális ügyekbe keverednek, vagy hazudnak
termékeikkel, szolgáltatásaikkal kapcsolatban, írja a Harris Polls.
A Samsungnak mindegyikből bőven kijutott az utóbbi időben. Tavaly a gyulladásveszélyes Galaxy Note 7-eket kellett visszahívni a rosszul tervezett akkumulátorok miatt, ezzel csúnyán beégett a gyártó.
Nemrég pedig letartóztatták a Samsung Electronics alelnökét, és egyben a Samsung cég örökösét, a 48 éves Li Dzsejongot, akit vesztegetéssel, sikkasztással és hamis tanúzással vádolnak.