A szépségipar mindig is szerette a bolondját járatni a közönségével, azonban az elmúlt évtizedekben a gyors és könnyű fotóretusálásnak köszönhetően képessé vált minden korábbinál hatékonyabban eljuttatni a szépségről mesterségesen kialakított képet a fogyasztóknak. Már régóta mindegy, hogy egy-egy fotózáshoz milyen modellt kapnak a fényképészek, az utómunka során bárki formáját hozzá lehet igazítani az aktuális ideálhoz.
A felelőtlen „fotosoppolás" elképesztő károkat okoz, különösen a fiatal lányok körében.
A normához igazodó, irrealisztikus testeket mutató fotók sulykolása a fiatalok önbecsülésének csökkenéséhez, önértékelési zavarok kialakulásához vezet
– kommentálta a helyzetet idén májusban Marisol Touraine francia egészségügyi miniszter.
A probléma megoldása érdekében október elsején példaértékű törvény lép majd hatályba Franciaországban: az üzleti felhasználású fotók esetében a kiadványoknak kötelezően fel kell majd hívniuk a közönségük figyelmét az olyan retusált illusztrációs képekre, amelyeken bármilyen mértékben karcsúsították vagy teltebbé varázsolták a modelleket.
Amennyiben elfelejtik megemlíteni, hogy egy fiktív személy látható a fotóikon, akkor képenként akár 37 500 eurós bírságot is kaphatnak.
Most a világ legnagyobb fotóügynöksége a francia törvényre reagálva bejelentette, hogy október elsejétől
egyáltalán nem fogad többé a kérdéses jogszabálynak nem megfelelő képeket a partnereitől.
Globális érvényű döntésről van szó.
A Getty Images / iStock bejelentése óriási fogyasztóvédelmi győzelemnek tekinthető, még ha például az orr formájának a javítgatása, a bőrhibák eltüntetése, vagy éppen a hajszín megváltoztatásá továbbra is belefér a retusálásba.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!