Nagy technikai fejlesztésre készül a világ egyik legnagyobb áruházlánca, a Walmart hamarosan ötven üzletében kezdi meg az árellenőrző robotok tesztelését. Az eszköz elgurul a polcok előtt, és teljes magasságukban végigszkenneli azokat: egyrészt próbál meggyőződni a termékek kiírt árának a helyességéről, másrészt pedig ellenőrzi a termékekből a polcokon lévő készleteket, árufeltöltési igény esetén riasztja az egyik dolgozót.
A Walmart szerint a robotizálási projekt célja a dolgozók ismétlődő és kiszámítható feladatainak csökkentése, hogy azok fontosabb dolgokra koncentrálhassanak a munkaidejükben. Nem kívánja robotokkal csökkenteni a munkavállalók számát, ami nem meglepő annak fényében, hogy a rivális áruházláncokhoz hasonlóan a Walmart is folyamatosan munkaerőhiánnyal küzd.
Puszta érdekességként: Walmart a világ 28 országában van jelen, 11 695 boltot üzemeltet, globálisan 2,3 millió (!) főt foglalkoztat. Ebből 1,5 millió fő az Egyesült Államokban található, a vállalat az USA munkavállalóinak olyan 1 százalékát alkalmazza.
A témára visszatérve a robot nem teljesen önműködő: alapvetően egy töltőállomáson várakozik, az árellenőrzéssel megbízott dolgozó manuálisan „programozza be" az éppen szükséges feladat elvégzésére. A robot ezt a kollégát értesíti a rossz árazás vagy termékhiány észlelése esetén, mire a dolgozó az információk helyességének ellenőrzése után intézkedik a tapasztalt problémák megoldásáról.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!