A válaszadók zöme (36%) 4-5 fő számára tervez vásárolni, valamivel kevesebben (32%) pedig 1-3 személynek.
Átlagosan 46.870 forintot szánunk a karácsonyi ajándékokra, és ennek majdnem a felét online költjük majd el.
A felmérés eredményei megerősíteni látszanak a sztereotípiákat: míg a legtöbb férfi (41%) maximum 3 személyt ajándékoz meg, addig a nők többsége (36%) 4-5 főnek tervez vásárolni, de sokan (29%) akár 6-10 személynek is kedveskednek.
A kutatás szerint egyre korábbra esik a karácsonyi nagybevásárlás:
a kitöltők 37 százaléka novemberre, 41 százaléka pedig december elejére időzíti az ajándékok beszerzését.
Ugyanakkor csupán a válaszadók 13 százaléka jár egész évben nyitott szemmel.
Meglepő módon a tengerentúlon már-már piros betűs ünnepnek számító Fekete Péntekre és Dotcommerce dayre is csak kevesen készülnek hazánkban, a válaszadók csupán 5 százaléka számol a különleges akciókkal. Szintén kevesen halogatnak, mindössze a felmérésben részt vevők 3 százaléka hagyja az utolsó pillanatra a vásárlást, és e tekintetben elenyésző a nemek közötti különbség.
A felmérés szerint főleg a kényelem miatt (73%) választjuk a virtuális üzleteket, ami nem csoda, hiszen az online vásárlás sokszor csábítóbb, mint a plázákban tolongás. Fontos döntési szempont még az egyszerű ár-összehasonlítási lehetőség (62%), ráadásul így kedvezőbb árakkal (51%) és szélesebb választékkal (43%) találkozhatunk. Gyakran fordul elő például, hogy olyan termékre bukkanunk az online katalógusban, amit a boltokban nem vagy csak nehezen találnánk meg magunktól.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!