Az automatikusan törlődő képek küldözgetésére lehetőséget adó Snapchatnek van egy jelentős problémája: a 166 millió felhasználó ellenére nagyon nehéz monetizálni a szolgáltatást. Éppen ezért is az üzemeltető Snap Inc. tavaly jelentős üzletfejlesztésbe kezdett, és bemutatta az első hardveres termékét.
Az elsőként az Egyesült Államokban piacra került, ám pár hónapja már Európában is aránylag könnyen beszerezhető kütyü a Spectacles nevet kapta, egy szemüvegbe épített kameráról van szó.
A tiniknek szánt eszköz bruttó 150 euróba (olyan 47 ezer forintba) kerül, a keretén lévő gomb megnyomása esetén legfeljebb 10 másodperces videofelvételek készítésére ad lehetőséget. Az elkészült mozgóképek szinkronizálódnak a tulajdonosának telefonjával, utána pedig megoszthatóak a Snapchat szolgáltatásban.
A termékkel egyetlen nagy baj van: szinte senkit sem érdekel.
Nem elég, hogy a fenti funkcionalitásért cserébe drága, de úgy általánosságban véve sem nyűgözte le a megcélzott vásárlói közönséget. Nagyjából egy év alatt csak 150 ezer darabot sikerült értékesíteni belőle, most pedig a Snap legújabb pénzügyi jelentéséből az is kiderült, hogy a szemüveg
eddig 40 millió dolláros, azaz átszámítva közel 10,8 milliárd forintos veszteséget okozott a vállalatnak.
A gigantikus veszteség két okra vezethető vissza: egyrészt a már legyártott készlet jókora része a Snap nyakán maradt, másrészt pedig az érdeklődés hiányában le kellett mondani jó néhány a beszállítókkal és a bérgyártókkal kötött szerződést, majd kompenzálnia kellett a partnerek kárát.
A hírek szerint a Snap továbbra is dolgozik egy a Spectacles-nél fejlettebb szemüvegen, azonban a gigantikus veszteségek miatt a quadrocopterének fejlesztését jegelnie kellett.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!