A játékosok szórakozását tönkretevő vagy zavaró bugok jókora tábora nem inkompetencia, hanem puszta figyelmetlenség miatt landol a játékokban, az utólagos javításuk pedig rendkívül időigényes feladat. Részben az jelenti a problémát, hogy a játékokban szimultán több szorosan együttműködő rendszer dolgozik, így a konkrét hibajelenségek jó ideig félrevezethetik a tesztelőket és a programozókat, ha rossz helyen kezdik keresni a probléma okát.
Az Ubisoft kutatással és fejlesztéssel foglalkozó részlege bejelentette, hogy elérhetővé teszi a kiadó stúdiói számára a Commit Assistant nevű technológiáját, amely még azelőtt megpróbálja kiszúrni a programozók kódjaiban lévő bugokat, hogy a friss kódot felszinkronizálnák a kódtárolókba. A szoftver gépi tanulást használ: a régi programkódokban már kijavított hibákkal oktatják a rendszert, a bemenet alapján sablonokat készít a „típushibákból", majd ezeket a sablonokat veti össze a programozók kódjaival.
Hasonló egy definíciófájlokkal dolgozó vírusirtóhoz.
Az Ubisoft szerint a Commit Assistant jelenleg tízből hat hibát képes felismerni, ami szuperül hangzik, viszont a fals pozitív találati aránya elég magas, 30 százalék körüli. Ettől függetlenül a kiadó szerint az idő múlásával a rendszer akár 20 százalékkal is csökkentheti a programozók munkaterhelését, miközben számottevően javulhat a kiadott játékok technikai minősége.
A kiadó egyelőre nem teszi kötelezővé az eszköz használatát a stúdiói számára.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!