Az elmúlt hónapokban szinte minden héten téma volt a médiában, hogy a Facebook milyen jellegű adatokkal rendelkezik a felhasználóiról, továbbá a facebookos alkalmazások készítői milyen adatokhoz fértek hozzá a felhasználók tudta nélkül. Az Apple háza táján szokatlanok az ilyen típusú adatvédelmi botrányok, hiszen a cég nem érdekelt a felhasználói információk másoknak való átadásában.
Most a Bloomberg kiborította a bilit: a kiadványnak feltűnt, hogy néhány nappal ezelőtt az Apple a lehető legnagyobb csendben megváltoztatta az App Store szabályzatát. A régi és az új szerződés szövegeinek összehasonlításakor kiderült, hogy a korábbi verzió egy kiskapu jóvoltából lehetővé tette az appok számára, hogy megosszák harmadik felekkel a felhasználók névjegyzékeinek a tartalmát, vagy konkrétan eladják a névjegyzékeikben lévő adatokat.
Egyes appok éltek is a lehetőséggel: vígan pénzzé tették a felhasználók kontaktlistájában lévő személyek neveit, telefonszámait, e-mail-címeit és profilfotóit. Persze a mobilozók tudta és beleegyezése nélkül.
A jövőben továbbra is lehetőség lesz az efféle üzletelésre, azonban az információk értékesítéséhez vagy kiadásához egyértelműen hozzá kell járulniuk a mobilozóknak; erre valószínűleg kevesen lesznek hajlandóak.
Az eddig eladott információk jobbára feltehetően telefonos értékesítést végző cégeknél landolhattak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!