A Microsoft vasárnap éjszaka megtartott E3 2018-as sajtótájékoztatóján nem csak a belátható jövőben érkező új videojátékokról esett szó, de jó néhány újdonság kiderült az Xbox üzletág jövőjével kapcsolatban is. Phil Spencer, a divízió vezetője hivatalosan is megerősítette, hogy készülnek a következő generációs Xbox játékkonzolok, de ennél többet nem volt hajlandó elárulni a projekttel kapcsolatban. Még az sem világos, hogy mit akar jelenteni a többes szám, ezeket szerint legalább két hardverre kell számítani; talán az egyik olcsóbb, a másik pedig drágább lesz, de ez puszta spekuláció.
Ami szintén kifejezetten fontos, hogy a Microsoft meglévő fejlesztőcégek felvásárlásával bővítette a saját Microsoft Studios játékfejlesztő részlegét. Ebből ítélve a következő generációs Xboxok jelentősen nagyobb exkluzív játékkínálattal rendelkezhetnek majd, mint a jelenlegi Xbox One.
Négy stúdió már letett legalább egy játékot az asztalra:
míg az ötödik egy vadiúj cég. A The Initiative nevű vállalatot Darrell Gallagher vezeti, ő korábban a Crystal Dynamics-nél dolgozott, és többek közt a Tomb Raider reboot útjának az egyengetése fűződik a nevéhez.
Végül Phil Spencer elárulta, hogy ugyan az Xbox visszafelé kompatibilitása nem fog a múlttá válni, azonban a Microsoft is dolgozik már a felhő alapú játékstreamelő szolgáltatásán, így idővel
nem kell majd Xboxot venni a hozzá készült játékokkal való szórakozáshoz.
Ez nem meglepő, a kevés figyelmet kapó PlayStation Now szolgáltatással a Sony már lekörözte ilyen téren a Microsoftot, nemrég az EA vásárolt magának egy felhős játékstreamelésre szakosodott szolgáltatást, továbbá az Ubisoft vezérigazgatója is meg van győződve arról, hogy a streamelés jelenti a játékipar jövőjét.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!