Február elején már hírt adtunk a fejleményről, hogy az Egyesült Államok egyik legnagyobb áruházlánca felvásárolta a virtuális valósággal foglalkozó Spatialand startupot. A Walmart most bejelentette az akvizíció első gyümölcsét, amely egy VR-ban is élvezhető bevásárlási élmény.
A koncepció egyelőre egyszerű: a Google Cardboard vagy Samsung Gear VR headsetekkel rendelkezők egy lakást látogathatnak meg, amelyben hetvenféle a Walmart által árult termék tekinthető meg „testközelből".
Ezeket persze azonnal meg is lehet rendelni az interneten keresztül.
Mindez érdekes, azonban csak a jövőt vetíti előre: nem lepődnénk meg, ha idővel egy komplett virtuális üzletet be lehetne majd járni VR-ban, már ha a fejlesztőknek sikerül olyan keretrendszereket és eljárásokat kidolgozniuk, amelyek segítségével hatékonyan digitalizálható az áruházlánc óriási és változó árukészletének elégségesen nagy része.
A mostani lakásbejárásos VR-túra inkább csak egy limitált demónak tűnik, amolyan megvalósíthatósági tanulmány.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!