A hirdetők és a felhasználók számára is érdekes fejlesztést leplezett le a Facebook, a portál kedden megkezdte a kiterjesztett valóságot használó hirdetések nyilvános tesztelését és bevezetését. Az újítás lényege, hogy az okostelefonok előlapi vagy hátlapi kameráinak segítségével virtuális felpróbálhatóvá, térbe helyezhetővé válnak a hirdetett termékek.
Az első ilyen ilyen hirdetést a Michael Kors készítette, a napszemüvegei iránt érdeklődők az előlapi kamerába nézve „felpróbálhatják" a termékeket. Ugyan a végeredmény nem nevezhető fotorealisztikusnak, de a potenciális vásárlók nagyjából mégiscsak megérthetik, hogy miként állna rajtuk az adott modell.
A Facebook szerint rengeteg cégnek jól jöhet az új hirdetéstípus, a divatkiegészítőktől a kozmetikai dolgokon át a bútorokig sok mindent képesek lehetnek könnyebben értékesíteni a segítségével.
Ilyen következtetésre is ritkán jutunk, de az új hirdetéstípus a vállalatok mellett a facebookozóknak is jól jöhet, hiszen nagyobb eséllyel kerülhetik el a nem tetsző vagy nem megfelelő holmik vásárlását, így elég sok pénzt és fáradtságot spórolhatnak meg maguknak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!