Az internetes hirdetéseket kiszolgáló vállalkozások minden tőlük telhetőt megtesznek a netezők utáni kémkedés érdekében, hogy minél relevánsabb reklámokat szolgálhassanak fel, ezáltal pedig minél több pénzt kereshessenek. A működésük és az adatgyűjtésük az összes szabályozási próbálkozás ellenére a mai napig teljesen átláthatatlan, ráadásul érdekükben áll, hogy ez így maradjon.
A Mozilla most bejelentette, hogy a Safari után hamarosan a Firefox is alapértelmezetten megkezdi a netezők magánszféráját sértő reklámkiszolgálók részleges blokkolását. A szervezet több fázisban kívánja kivitelezni a tervet, első körben a Firefox 63-tól kezdve blokkolni fogja a webhelyek lassú betöltéséért felelős reklámkiszolgálókat. Ebből fakadóan az érintettek hirdetései sem fognak betöltődni a netezőknél.
A Ghostery beépülő készítőinek mérései szerint a webhelyek betöltési idejének átlagosan az 55 százaléka megy el a reklámkódok és a konkrét hirdetések betöltésére.
A második kör a Firefox 65-tel indul majd, ráadásul ez már az összes hirdetéskiszolgálót érinteni fogja: a böngésző le fogja tiltani, hogy a reklámcégek sütiket és hasonló adatokat mentsenek a böngészőbe. Ez nagyban hátráltatni fogja a reklámkiszolgálókat abban, hogy kövessék és profilozzák a Firefoxot használókat.
Végül a távlati tervek között szerepel a böngészők ujjlenyomatozásának a megnehezítése. A reklámkiszolgálók fokozódó érdeklődést mutatnak a technika iránt, hiszen egyre kevésbé megbízható a netezők sütikkel való követése.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!