A felső kategóriás GeForce RTX 2080 és RTX 2080 Ti piacra kerülése után ma elérhetővé válik az NVIDIA várhatóan legolcsóbb olyan videokártyája, ami az említettekhez hasonlóan képes lesz a valós idejű sugárkövetésre (ray tracingre). Kedden véget ért a techsajtó embargója, így megjelentek a GeForce RTX 2070 első független tesztjei.
A tesztelők nagy általánosságban arra jutottak, hogy 2560×1440 pixeles (2K) felbontás esetén szinte minden játékban garantált a legalább 60 képkocka/másodperces sebesség, természetesen maximum grafikai beállítások mellett. A 4K felbontás viszont egyes címekben már túl soknak bizonyult az RTX 2070-nek, bár a grafikai beállítások kissé ledobva könnyen elképzelhető, hogy minimális kompromisszumok mellett elérhető és tartható lehet a 60 FPS körüli tempó.
Fontos tudni, hogy a játékok magas és maximum grafikai beállításai között tipikusan szinte észrevehetetlen a vizuális különbség, ám ennek ellenére a maximum beállítás drámaian rontani szokta a képkockasebességet.
Szintén általánosságban véve 4K és 2K felbontásokban a GeForce RTX 2070 olyan 17 százalékkal lassabb a GeForce RTX 2080-nál. Az elődjéhez képest persze nagyobb a különbség, olyan 35 százalékkal gyorsabb a GeForce GTX 1070-nél, a teljesítménye tipikusan a GTX 1080 és a GTX 1080 Ti között van.
Az AMD térfeléről nagyjából a Radeon Vega 64-gyel csatázik, játékonként változó sikerrel.
Összességében elmondható, hogy a GeForce RTX 2070 a 499 dollár körüli ajánlott fogyasztói árán egy igazán jó vétel, de az előző generációs GeForce GTX 1070 / 1080 videokártyák tulajdonosainak persze nem éri meg beszerezniük, ehhez nem tesz le eleget az asztalra. Idővel talán változhat a helyzet, már amennyiben a játékfejlesztők ténylegesen kihasználják a benne lapuló valós idejű sugárkövetési funkciókat, de ez még a jövő zenéje.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!