A Gmail böngészős felületének megújítása után a Google megkezdte a szolgáltatás Android és iOS mobilappjaiban is az új kinézet bevezetését. A legújabb Material Design elveknek megfelelően összeállított köntös várhatóan a következő napokban, vagy legfeljebb néhány héten globálisan minden felhasználónál leváltja majd a megszokott grafikus témát.
Az új felület nem hoz különösebb funkcionális újdonságokat, hiszen a mobilos Gmail már megkapta azokat a fejlesztéseket, amelyeket a megújult webes felülettel együtt bevezetett a Google, például a levelek olvasásának későbbre halasztását (snooze). A néhány új opció magával az új felülettel kapcsolatos, például állítható a mappákban lévő levelek megjelenítésének a sűrűsége.
Persze szokás szerint egyéni megítélés kérdése, hogy kinek mennyire tetszik az új felület. Objektíven szemlélve könnyebben és gyorsabban kezelhetővé vált, például a keresőmező azonnal látható a mobilapp megnyitásakor, nem kell külön rákoppintani egy keresőikonra a beviteli felület előhozásához.
Másrészt viszont az új dizájn a manapság divatos „minden fehér" irányzatot követi, ami kissé jellegtelenné teszi a megjelenését.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!