Az autókhoz járó kulcsok és távirányítók könnyen elveszíthetőek, az utóbbiak ráadásul még az autók központi zárjainak és gyújtásának a meghackelésére is lehetőséget adhatnak. Több esetben is előfordult már, hogy komoly felszereléssel rendelkező autótolvajok képesek voltak laptoppal kinyitni az autókat és beindítani a motorjaikat, mivel a kocsik gyártói nem voltak hajlandóak megerőltetni magukat, hogy észszerű mértékben biztonságosak legyenek a távirányítós vezérlőrendszereik.
A Hyundai hamarosan megkezdheti a leszámolást a kulcsokkal és a távirányítókkal, a jövőre Kínában piacra kerülő legújabb Santa Fe városi terepjáróját megvásárlók opcionális extraként ujjlenyomatos azonosítást is kérhetnek majd az autóba.
A vevők kulcs vagy távirányító nélkül is nyithatják és zárhatják majd a központi zárat, elindíthatják és leállíthatják a motort. Az ujjlenyomat-olvasók a kilincsben és a gyújtáskapcsolóban kaptak helyet.
További érdekesség, hogy az autóhoz több sofőr is hozzárendelhető az ujjlenyomatával. A zár kinyitásakor a kocsi felismeri az adott sofőrt, és alkalmazza a profiljához rendelt beállításokat, például a kívánt helyzetbe állíthatja az elektromos ülést, vagy átállíthatja a hőfokszabályzót.
Természetesen a Hyundai szerint rendkívül megbízható és fejlett ujjlenyomat-olvasó lesz kérhető az autóba, 1 az 50 ezerhez annak az esélye, hogy egy idegen ujjlenyomatát elfogadja a jármű.
Viszont jó kérdés, hogy különleges körülmények mellett mennyire megbízható a szenzor, például működik-e, ha vékony jégréteg fagy a leolvasófelületére.
Egyelőre nem világos, hogy a Hyundai mikor vezetheti be szélesebb körben az ujjlenyomat-olvasós megoldást, a jövő évben elsőként csak Kínában kívánja tesztelni a hasznos tűnő extrát.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!