Az elmúlt napokban újabb botrány tört ki a YouTube-on, miután Matt Watson youtuber egy hosszas videóban leleplezte, hogy a pedofilok miként garázdálkodnak a portálon. Természetesen közvetlenül pedofil tartalmakat nem próbálnak megosztani rajta, helyette gyerekeket mutató videók után kutatnak, majd kommentekben megjelölik időbélyeggel azokat a képkockákat, amelyeken a megítélésük szerint a gyerekek szexuálisan szuggesztív pózokban láthatóak.
Ez még csak a történet egyik fele, Watson szerint ugyanis a linkekre kattintgatva a YouTube tartalomajánló algoritmusai elég gyorsan elkezdenek hasonló videókat mutogatni.
A botrányra válaszul a videómegosztó illetékesei ígéretet tettek arra, hogy megpróbálnak kezdeni valamit a helyzettel, másrészt pedig azonnali purgálásba kezdtek, néhány nap alatt 400 csatornát és több millió kommentet távolítottak el.
Emellett egyes kommenteket és felhasználókat jelentettek a rendőrségnek, ami törvényi kötelesség az efféle esetekben.
A pedofilok által megjelölgetett videók egy részében reklámok is megjelentek, amelyből keletkezett egy másodlagos probléma is a YouTube számára: a helyzet rendezéséig számos nagy hirdető úgy döntött, hogy inkább szünetelteti a videómegosztón való reklámozást, nehogy véletlenül efféle tartalmak előtt jelenjenek meg a hirdetéseik.
Többek közt a Disney, a Nestlé, és a Fortnite-ot fejlesztő Epic Games állította le a reklámkampányait.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!