Mezei Tamás, a FANUC Hungary ügyvezetője Világgazdaságnak adott interjúban kifejtette, hogy a robotok a fejlett országokban a gazdasági jólét biztosítékai, és a robotizáció nem az emberek munkahelyeinek elvételére szolgál.
A Nemzetközi Robotikai Szövetség adatai szerint a legtöbb ipari robotot Dél-Koreában alkalmazzák, ahol 10 ezer munkásra 1012 robot jut. Kínában ez a szám 470, Németországban 429, Japánban pedig 419. Magyarországon 133 ipari robot jut 10 ezer főre. Mezei Tamás szerint a robotizáció célja nem a dolgozók lecserélése, hanem a magasabb hozzáadott értékű munka elvégzése. A robotok alkalmazása olyan feladatokra terjed ki, amelyeket az ember nem tud elvégezni, például nehéz tárgyak mozgatása, veszélyes környezetben végzett munka vagy nagy pontosságot igénylő feladatok.
A robotizáció a munkaerőhiány problémájára is megoldást jelenthet. Mezei Tamás szerint egyre több vállalkozás alkalmaz ipari robotokat a munkaerőhiány pótlására. A robotok telepítésében a járműipar jár az élen. Az olyan nagyvállalatok, mint az Audi, a Mercedes, a Suzuki vagy a BMW, robotok segítségével biztosítják a munkavállalók megélhetését. Mezei Tamás szerint a robotok nem veszik el az emberek munkáját, hanem kiegészítik azt.
A FANUC adatai szerint Magyarországon tavaly 13 005 robot „dolgozott”. A robotok elterjedése a szakképzési centrumok, főiskolák és egyetemek laborfejlesztésében is megfigyelhető.
Mezei Tamás szerint a robotizáció a magyar oktatás szerves részévé válhat, és hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarország ne csak összeszerelő országként legyen ismert. Az emberek gyakran idegenkednek az emberszabású robotoktól, de Mezei Tamás szerint a humanoidoknak fontos szerepük lehet a termelésben és az egészségügyben is. Japánban már alkalmazzák a humanoidokat az idősgondozásban és a kórházi ellátásban. A humanoidok elterjedése Magyarországon először az ipari termelésben és a szolgáltatóiparban várható.
A kínai felvevőpiac jelentős szerepet játszik az ipari robotok piacán. A kínai gazdaság megtorpanása hatással lehet az európai gazdaságra is.