Már régen is rejtélyesen működött a Facebook hírfolyama, azonban az utóbbi években tényleg kevés ötletünk lehet arról, hogy miért rejti el teljesen az ismerőseink döntő többségének a tartalmait, és miért mutogat helyettük más bejegyzéseket.
A Facebook kisebb meglepetésre közhírré tette, hogy a közeli jövőtől képesek leszünk a hírfolyamban látott bejegyzéseknél megnézni, hogy a közösségi hálózat algoritmusa szerint miért pont az éppen kiválasztott tartalom releváns számunkra.
A magyarázó lapot a bejegyzések jobb felső sarkában lévő, lenyíló menüből tudjuk majd előhozni.
Az illusztrációs kép alapján elég korrekt magyarázatokra számíthatunk, bár a jelek szerint azért elég sok változót titokban tart majd Facebook, hiszen nem szeretné, ha túlságosan is sok minden kiderülne az algoritmusának a konkrét működéséről.
Ezzel együtt a Facebook bejelentette, hogy a jövőben a mutatott reklámok esetében is a jelenleginél sokkal több információ áll majd a rendelkezésünkre arról, hogy miért jelennek meg a hírfolyamunkban az adott reklámok, a hirdetők melyik közönségcélzási szűrőin akadtunk fel.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!