Nem szokatlanok a multicégeknél az önkéntes jelentkezőket használó kutatási programok, ami viszont rendszeresen meglepetést okoz, hogy milyen nevetségesen jelképes összegekkel hálálják meg a számukra kritikus adatokat és visszajelzéseket szolgáltató kísérleti nyulak közreműködését. Pár hónapja például kiderült, hogy a Facebook havi 20 dollárért (5800 forintért) tartotta totális megfigyelés alatt a kutatási programjában résztvevők mobiljait.
Most kiderült, hogy a tavaly durván 233 milliárd dolláros árbevételt elért Amazon sem különösebben bőkezű. A Mashable kiszúrta, hogy a cég valamiféle kutatás keretében 3D-ben be kívánja szkennelni az önkéntes jelentkezők testét, normál öltözetben és testre simuló fürdőruhában egyaránt. Az utóbbi a hölgyek esetében bikinit, vagy rövidnadrágot és sportmelltartót jelent. Akinek nem lenne, annak az Amazon biztosítja a keveset takaró ruházatot.
A résztvevőknek titoktartási szerződést kell aláírniuk, körülbelül 30 perc alatt végeznek majd. Az adatszolgáltatásért cserébe egy 25 dolláros (7300 forintos) Amazon ajándékkártyát kapnak.
A kutatást az Amazon Body Labs végzi, amely korábban már gyűjtött rendkívül hasonló információkat az önkéntesektől. A spekulációk szerint az akciónak a szó szerint testre szabott ruhavásárláshoz, és talán a videojátékokhoz lehet valamiféle köze.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!