Egyre inkább úgy tűnik, hogy a Google hamarosan ki fogja mutatni a foga fehérjét a reklámpiacon, a Chrome piacvezető pozícióját kihasználva az internetezőkkel és a rivális reklámcégekkel is alaposan kiszúrhat. Május elején a netezők magánszférájának védelmét hangoztatva bejelentette, hogy a Chrome valamikor a nem túlságosan távoli jövőtől kezdve elkezdni majd többé-kevésbé blokkolni a felhasználókat követő hirdetőcégek követését. Ez elsőre jól hangzik, de a hírek szerint a saját netezőkövetését a gyakorlatban nem fogja érinteni a lépés, azaz a „fogyasztóvédelmi" változtatásaival valójában csak a rivális reklámcégeket fogja versenyhátrányba hozni.
Mindeközben a vállalat most újból megerősítette, hogy a felhasználók által telepített reklámblokkoló bővítményeket is ki kívánja véreztetni: a Chrome programozási felületeinek a megváltoztatásával 30 ezerre fogja limitálni a blokkolási listákba betehető szabályok mennyiségét. Összehasonlítási alapul a blokkolók által széles körben használt EasyListben jelenleg 75 ezernél is több szabály található.
A magyarázat szerint pusztán azért limitálja a listaméretet a Chrome, hogy a reklámblokkolók ne lassítsák le túlságosan a böngészőt.
Érdekes kérdés, hogy vajon a reklámblokkolók, vagy a weblapokon megjelenő reklámok lassítják-e jobban a Chrome-ot.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!