A legitim hirdetési rendszerek első számú ellenségeit a csalók jelentik, akik vagy manipulálni próbálják a hirdetéslekattintási számokat, vagy rosszindulatú webhelyekre mutató reklámokat próbálnak elérhetővé tenni. A Microsoft most különösen kínos helyzetbe került, hiszen a saját hirdetési rendszere átverős hirdetéseket kezdett el kiszolgálni a Windows 10 modern appjaiban, többek közt a cég saját alkalmazásaiban is.
A rosszindulatú hirdetésekre kattintva többféle jellegű csaló webhely töltődik be: az egyik például iPhone megnyerésével kábítja a netezőket, míg a másik a Microsoft webhelyének álcázza magát, és nem létező vírusfertőzések és egyéb nonszensz fenyegetések kijelzésével próbálja valamiféle kártevő telepítésére bírni őket.
Az internetezők nem tudnak mit kezdeni a helyzettel, a Microsoftnak kell törölnie a rosszindulatú hirdetési kampányokat a reklámkiszolgáló rendszeréből, proaktívan megakadályoznia az újabb incidenseket.
A netezők csak annyit tehetnek, hogy nem hagyják magukat átverni, felismerik a csalási kísérleteket.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!