Folytatja az internetezők magánszféráját sárba tipró hirdetőcégek elleni hadjáratát a Mozilla, azonban ezúttal új taktikát választott. A vállalat egészen eddig a reklámcégek követését megakadályozni próbáló megoldásokkal kísérletezett, azaz szerette volna elérni, hogy a cégek sokkal kevesebb a netezők profilozására alkalmas információt kapjanak a hirdetéseik testre szabásához.
A legújabb kísérlete során ennek pont az ellenkezőjével próbálkozik: a Track This portálján keresztül az érdeklődők óriási mennyiségű hamis információt zúdíthatnak magukról a hirdetőcégek irányába, ezzel tönkretéve a róluk eddig gondosan felépített profilokat.
A portált betöltve a felhasználóknak először ki kell választaniuk az alteregójukat (hipszter fiatal, dúsgazdag újgazdag, világvégére készülő, továbbá holisztikus – bőrápolós véleményvezér közül lehet választani), majd megnyit száz fület a böngészőben az adott profilhoz kapcsolódó tartalmú weblapokkal.
Azt próbálja szimulálni a Track This, mintha a megnyitott weblapokat látogatnák az internetezők.
A megoldás hátránya, hogy a dezinformációs hadjárat után a böngészőben megjelenő hirdetések jókora része teljesen irreleváns és bosszantó lesz, plusz egy idő után valószínűleg elmúlik a kúra hatása is.
A Track This bármely modern böngészőből használható, nem kötelező firefoxosnak lenni hozzá.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!