Az elmúlt négy évben az IKEA kísérleti jelleggel már több okosotthonos terméket is piacra dobott, ezek általában más gyártókkal együttműködésben készültek. Most viszont a vállalat közölte, hogy teljes elánnal beveti magát az üzletbe, és létrehozta az okosotthonos termékekkel foglalkozó divízióját. Ez a tizenegyedik üzletága, a svéd vállalat jelentős összeget kíván fordítani a saját tervezésű termékpaletta létrehozására.
Az okosotthonos részleg létrehozása rossz hír a jelenlegi kütyütervező cégek számára, hiszen az IKEA üzleteiben évente és világszerte 780 millióan vásárolnak. Amennyiben sikerül sokrétű és kedvező árú termékkínálatot létrehoznia, az mélyütést jelenthet a konkurencia számára, még a Google és az Amazon is megérezhetik a hatását.
Az IKEA természetesen teljes értékű támogatást kíván nyújtani a termékeihez, például a garanciális javításokat és cseréket is a megszokott módon kell majd lebonyolítani, a termékeket csak vissza kell vinni valamelyik áruházába.
Ez életkortól függetlenül rendkívül vonzó lehet a vevők jókora tábora számára, hiszen lehetővé teszi, hogy az időbeosztásukkal összeegyeztethető módon, futárral vagy postával való vesződés nélkül visszajuttassák a hibás kütyüket az eladónak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!