Óriási fába vágta a fejszéjét 2017-ben a brit Automaton Games, a PUBG-nek köszönhetően erőre kapott battle royale őrület láttán úgy döntött, hogy elkészíti a legtöbb szimultán játékost kezelni képes alkotást a műfajban. A tervek szerint ezren csatlakozhattak volna egy világba, bár közülük „csak" négyszázan tudtak volna ténylegesen játszani a 12×12 kilométer méretű pályán. A játékot a SpatialOS platformmal kívánták megvalósítani, ami lehetővé teszi, hogy egyetlen játékvilág több szerveren fusson.
A jelek szerint a Mavericks: Proving Grounds túlságosan ambiciózusnak bizonyult: az Automaton Games a napokban kifogyott a pénzből és csődbe ment, hamarosan megkezdődik a szellemi és tárgyi tulajdonainak az értékesítése. Természetesen nem lehetetlen, hogy egy másik fejlesztő vagy kiadó kap az alkalmon, és megpróbálja átvenni a projektet, ám a rajongók helyében nem várnánk tűkön ülve a hírre.
Az Eurogamer egyik újságírója tavaly nyáron kipróbálhatta az alfa stádiumban lévő játékot, a beszámolója szerint erősen hasonlított a PUBG-re, azonban akadt néhány megkülönböztető jegye. Az egy évvel ezelőtti állapotában nem volt túlságosan meggyőző, de persze a korai alfa verziókból nem lehet messzemenő következtetéseket levonni.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!