A valós idejű 3D-s grafika technikai repertoárjának legújabb tagja a korábban csak előre renderelt mozgóképekben látott sugárkövetés, avagy ray tracing. A technikával valósághűen állíthatóak elő a fények és az árnyékok, hiszen a valódi fénysugarak térben való terjedését, pattogását, elnyelődését próbálja szimulálni. Emiatt viszont rendkívül számításigényes, csak az idén megérkezett NVIDIA GeForce RTX videokártyák képesek aránylag hatékonyan megvalósítani, köszönhetően a célra kifejlesztett magjaiknak.
A következő években a valós idejű sugárkövetés szélesebb körben elérhetővé válik majd, a következő generációs Xbox és PlayStation is támogatni fogják, plusz az AMD Radeon videokártyákba is úton van. Jövőre az Intel belép majd a gamereknek szánt videokártyák piacára, de nem világos, hogy az első generációs fogyasztói termékei kínálnak-e hardveres gyorsítást a sugárkövetéshez, egyelőre csak az adatközpontokba szánt videovezérlői esetében biztos a támogatás.
A legfrissebb hír a témában, hogy a World of Tanks fejlesztője bejelentette a valós idejű sugárkövetés részleges támogatását: az implementációt az Intel segítségével fejlesztette, és
minden DirectX 11-gyel kompatibilis videovezérlőn aktiválható lesz.
A technikai problémák és az erőforrásigény fényében ez igencsak meglepő fordulat, azonban az Intel oneAPI programozási felülettel megvalósított ray tracing a sejthetőnek megfelelően rendkívül limitált: csak a teljesen sérülésmentes tankokon fog működni, mikor azokat közvetlenül megvilágítják a játékbeli napsugarak.
Magyarán szinte észrevehetetlen lesz az effekt, emiatt pedig a szükségessége is erősen kérdéses; a két cég együttműködése inkább csak technikai kísérletezés.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!