Abszolút aggasztó a Google dominanciája a keresőmotorok piacán, legjobb tudomásunk szerint Kínán kívül a világ minden egyes országában abszolút piacvezető, tipikusan bőven 90 százalék feletti részesedéssel. Hosszú időn keresztül úgy tűnt, hogy a Microsoft Bing lehet az egyetlen komoly riválisa, azonban néhány százaléknál több részesedést soha nem sikerült elérnie, most pedig a Microsoft nagy csendben beismerte a vereséget.
A következő generációs Microsoft Edge-dzsel is foglalkozó blogbejegyzésében a Microsoft rendkívül kódoltan bejelentette, hogy befejezte a Bing hétköznapi felhasználóknak való reklámozását, helyette specializálni kívánja, a vállalkozások igényeire szabott keresőmotorrá fogja átalakítani.
Ez nem jelenti azt, hogy a Bing nem lesz elérhető a hétköznapi netezők számára, egyszerűen csak nem érdekli már különösebben a Microsoftot, hogy azok használják-e.
Az újrapozicionálás mögötti koncepció, hogy a Binget a munka támogatására különösen alkalmas keresőmotorrá kívánja varázsolni a Microsoft: mélyebb integrációt kap az Office 365 irodai csomaggal, továbbá a vállalatok beleköthetnek majd olyan saját adatforrásokat, amelyek csak a munkavállalóik számára érhetőek el.
Az utóbbinak köszönhetően például gyorsan felkutathatóak lehetnek a szervezeti egységek illetékesei, vagy éppen előhozható lehet az irodaház alaprajza.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!