Kiadta a 2018-as naptári évre vonatkozó, auditált pénzügyi jelentését a nonprofit Mozilla Alapítvány, a dokumentum a termékfejlesztést végző Mozilla Corporation leánycég bevételeit és kiadásait is magában foglalja.
A szervezet szerint tavaly is ezer alkalmazottal rendelkezett, a naptári évet 450,9 millió dollár bevétellel, továbbá 451,4 millió dollár kiadással zárta. Forintban úgy 137,7 milliárd bevételről és 137,9 milliárd kiadásról beszélünk.
A nonprofit szervezethez képest igencsak meghökkentő büdzsé oroszlánrészét a Firefox generálja, méghozzá a gyárilag beállított keresőmotorokon keresztül. A Google-höz, Baiduhoz, vagy éppen a Yandexhez hasonló cégek fizetnek azért, hogy ők legyenek bizonyos országokban vagy régiókban az alapértelmezetten beállított keresők.
A tavalyi bevétel valójában óriási csökkenést jelent, a Yahoo-val való keresőmotoros szerződésének köszönhetően 2017-ben még 562,3 millió dolláros bevételt ért el a szervezet, 421,8 millió dolláros kiadás mellett.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!