A PS5 és az Xbox Scarlett is profitál az NVIDIA döntéséből
![](https://cdn.origo.hu/2023/12/AZldriV1gz9HL_GUWRhORQ2C1viIvxf0-mHmbXOIIMU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2UwZDJhNTYyMWJiYTRkNjk4N2EwZWExZjI4NzY4Mjcw.webp)
A gamerek számára egyre fontosabb funkció a VRR, a változó képfrissítés, főleg olyankor, amikor már akár 320 Hz-es monitorok is léteznek. Az NVIDIA és az AMD egyaránt kínál saját megoldást a VRR mezőnyében, de az NVIDIA eddig sajnos a saját videokártyáihoz kötötte a G-Syncet.
Az AMD GPU-k egyszerűen nem támogatták a G-Sync-képes monitorokat. Az NVIDIA később nyitott, és elkezdte a saját GPU-inál támogatni a rivális FreeSync-et, most pedig az NVIDIA nyit a G-Sync terén, és támogatja majd a jövőbeli megjelenítőknél az AMD GPU-kat.
A TFT Central szerint az NVIDIA ezt meg is erősítette, a legjobb pedig az, hogy mivel a PlayStation 5-be és az Xbox Scarlettbe AMD technológiás GPU kerül, azért a jövőbeli G-Sync-képes kijelzők tudását is a leendő új konzolok is kamatoztathatják. Mivel a konzoloknál gondok akadhatnak a magas frame-rátákkal, ezért ez különösen jó hír azoknak, akik sima és reszponzív játékmenetet szeretnének. Ehhez azonban sajnos mindenképp új monitor kell majd, a régiekre nem lesz érvényes a támogatás.