Bár a Szinglik Napja Kínából ered, mára már az egész világon jelentős vásárlási ünneppé nőtte ki magát az e-piacterek felhasználói körében. A globális ázsiai platformokon meghirdetett, év végi ünnepek előtti promóciókat és akciókat világszerte lelkesen fogadják, a csalók pedig már több nyelven is célba veszik a felhasználókat.
A Kaspersky kutatói 2018-ban ugrásszerű növekedést észleltek a nagy Szinglik Napi akciók előtti pénzügyi adathalász-támadások számában. Amint az alábbi grafikonból is látható, a pénzügyi adathalász-támadások száma októberben átlagosan napi 350 000 körül mozgott, majd néhány nappal 2018. november 11. előtt 950 000 fölé ugrott fel. A kutatók jelenleg is hasonló levélszemét- és adathalász-támadásokat tapasztalnak, ezért mindenkit arra figyelmeztetnek, hogy legyenek óvatosak a vásárláskor.
A fentiek mellett a Kaspersky szakemberei mobil alkalmazásokban is találtak fenyegetéseket, amelyeket népszerű e-kereskedelmi platformoknak álcáztak.
„A Szinglik Napja alkalmából az árengedményeket és a promóciókat széles körben hirdetik a felhasználóknak, így ez a legjobb időszak a vásárlásra, ugyanakkor az adathalászok és a levélszemét-küldők számára is csúcsidőszakot jelent. A csalók ebben az időszakban aktívabbá válnak. Az óriási árengedményeket és a korlátozott ajánlatokat hajszolva az emberek ébersége alább hagy, és kisebb valószínűséggel tudják megkülönböztetni az adathalász weboldalakat a valódiaktól. Az ilyesmi azonban nem kell, hogy akadályt jelentsen a legjobb ajánlatokra vadászók számára. A vásárlóknak nincs miért aggódniuk, ha követik az alapvető kiberbiztonsági szabályokat, szóval mindenkinek sok szerencsét kívánok az év legjobb fogásaihoz!" – mondta Andrej Kosztyin, a Kaspersky biztonsági kutatója.
Ha nem szeretné, hogy a november 11-i vásárlását elrontsák a levélszemetek és az adathalász támadások, akkor érdemes megfogadnia ezeket az egyszerű tanácsokat:
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!