Újabb példa érkezett a japánok időnként határokat nem ismerő fanatizmusára, a tokiói rendőrség a napokban letartóztatta a 71 éves Akitoshi Okamotót, miután a férfi nyolc nap leforgása alatt 24 ezer telefonhívással bombázta a KDDI távközlési vállalat ügyfélszolgálatát.
Ez átlagosan napi 3000, óránként 125, percenként pedig kettő telefonhívást jelent, a végrehajtásakor a személyes telefonja mellett nyilvános készülékeket is használt a bácsi. A KDDI szerint a mérges előfizető számottevő mértékben akadályozta az ügyfélszolgálatának normál működését.
Az üzletek működésének rosszindulatú akadályozása
akár három évnyi börtönnel is büntethető az országban.
Okamoto bosszúhadjáratának oka, hogy a férfi nem tudott betelefonálni egy rádióműsorba. Állítása szerint ezzel a KDDI megszegte az előfizetési feltételeket, és követelte, hogy a cég illetékesei személyesen kérjenek tőle elnézést. Ez nem történt meg, így hívásokkal kezdte bombázni az ügyfélszolgálatot, a kapcsoláskor pedig vagy inzultálta a ügyfélszolgálatosokat, vagy félretette a kagylót.
A hírek szerint a japán társadalom gyors öregedéséből fakadó szociális problémák egyre több gondot okoznak, például emelkedik az idős sofőrök által elkövetett gázolások száma, továbbá egyre gyakrabban támadnak vasúti dolgozókra a frusztrált nyugdíjasok.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!