Az elmúlt évben meglehetősen nagy hírverést kapott az Xbox One és Windows 10 platformokon is elérhető Xbox Game Pass. A játékbérlő szolgáltatásban alacsony havidíjért kegyetlenül sok játék érhető el, a Microsoft ráadásul egy ideje a saját stúdiói által készített összes címet azonnal kiadja benne, így például a Gears 5 és a The Outer Worlds is megtalálható a kínálatában. Az utóbbi kakukktojás: a Microsoft által nemrég felvásárolt Obsidian fejlesztette, azonban a kiadója még a Private Division, ami a 2K leányvállalata. Ennek ellenére a Microsoft elintézte, hogy az első naptól fogva benne legyen a konzolos és a PC-s Game Pass-ben.
Természetesen felmerülhet a kérdés, hogy a havi 3000 forintos (az Xbox Game Pass for PC a bétaidőszak alatt 1390 forint) előfizetés mennyire éri meg a fejlesztőknek és a kiadóknak, különösen mikor azt szeretné a Microsoft, hogy vadiúj játékok is elérhetőek legyenek benne.
Phil Spencer, az Xbox-üzletág vezetője egy podcastban elárulta, hogy nincs ok az aggodalomra, az Xbox Game Pass nyilvánosan nem részletezett működésű üzleti modellje jelenleg mind a Microsoft, mind pedig a játékfejlesztők és játékkiadók számára remekül működik. Sajnos nem árulta el, hogy mennyi előfizetője van a játékbérlőnek, ám a novemberi X019 eseményen elejtette, hogy egy év alatt megduplázódott a számuk.
Végül Spencer különösen érdekesnek tartja a Game Pass kapcsán, hogy amikor az előfizetők megveszik majd a 2020 végén piacra kerülő Xboxot, akkor hogyan reagálnak majd az óriási mennyiségű, azonnal elérhető játékra.
Még nem volt olyan az Xbox története során, hogy az új konzol teljesen kompatibilis lett volna elődjére készült játékokkal.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!