A Facebook kódjai szinte minden webhelyen megtalálhatóak, hiszen a fejlesztők a nagyobb közösségi médiás aktivitás reményében beágyazzák a gombjait a weblapokba, rengeteg portál még a vállalat hozzászólási rendszerét is használja a cikkei alatt.
Ez a magánszféra védelme szempontjából egy borzalmas dolog, hiszen a kódjain keresztül a Facebook követi az internetezőket, a tevékenységeikről begyűjtött információkat pedig személyre szabott hirdetések megjelenítésére használja fel.
Ezért van az, hogy ha valaki mondjuk kutyatápokat nézeget a neten, az a Facebook következő betöltése után varázsütésre kutyatápos reklámokat fog látni a hírfolyamában.
A Facebook részben a hatósági vizsgálatok miatt úgy döntött, hogy a jövőben több adatkezelési lehetőséget fog adni a felhasználók kezébe. A törekvés egyik eredménye, hogy a héten Dél-Koreában, Írországban és Spanyolországban megkezdte a Facebookon kívüli tevékenységek menüjének tesztelését.
Ebben a felhasználók láthatják, hogy milyen a Facebookon kívüli forrásokból – webhelyekről vagy appokból származó – információkkal rendelkezik róluk a közösségi hálózat, törölhetik az összes addig begyűjtött adatot, továbbá teljesen mértékben vagy forrásonként letilthatják a jövőbeli adatgyűjtést.
Nem világos, hogy az újdonság mikor válhat globálisan elérhetővé.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!